در ادامه مقاله قبل به بررسی شش مزیت سقف های ایستادرز می پردازیم               
  • پوشش یکپارچه 100 درصد آب بند و هوابند

  • قابلیت تولید بدون محدودیت در طول

  • دوام و طول عمر

  • قابلیت پوشش انواع طرح های هندسی (استوانه، مخروط، کروی و ...)

  • زیبایی

  • مقاوم در برابر خوردگی

مزیت اصلی سقف ایستادرز، اتصال لایه نهایی بدون استفاده از هرگونه پیچ و پرچ می باشد. لایه آلومینیومی پوشش نهایی با استفاده از گیره های نگهدارنده آلومینیومی (کلیپس آلومینیومی) از زیر نگهداشته می شوند.
  • پوشش یکپارچه 100 درصد آب بند و هوابند 

مزیت اصلی سقف ایستادرز، اتصال لایه نهایی بدون استفاده از هرگونه پیچ و پرچ می باشد. لایه آلومینیومی پوشش نهایی با استفاده از گیره های نگهدارنده آلومینیومی (کلیپس آلومینیومی) از زیر نگهداشته می شوند.

این نکته بسیار حائز اهمیت است، زیرا در پوشاننده نهایی که در معرض عوامل جوی و بارندگی می باشد هیچگونه نقطه ضعفی ناشی از وجود پیچ، پرچ و یا سوراخ نمی باشد. سقف کلزیپ تمام نقاط نشت احتمالی ناشی از هزاران پیچ و پرچ در سقف را از بین می برد.

درزها و اورلپ های طولی و عرضی 

ضعیف ترین نقطه سقف و محتمل ترین مکان برای نفوذ آب به سقف فلزی هستند.

فرم کلی هر پانل ورق زیپ پانل به صورت U می باشد و گام های ورق در طرفین، 6.5 سانتی متر می باشد. داشتن درز یا گام بالاتر از 2 اینچ (5.08 سانتی متر) در پانل ها به طور قابل توجهی احتمال نشت سقف کالزیپ را کاهش می دهد. حال که در این نوع سقف در محل این اتصال عرضی که به صورت کام و زبانه است از هیچگونه پیچ و پرچی نیز استفاده نمی شود پس می توان از آب بند بودن آن به صورت 100 درصد مطمئن بود.

علاوه بر آن، با توجه به آنکه تولید ورق ایستادرز در محل پروژه می باشد. امکان تولید آن به وسیله دستگاه رولفرمینگ ایستادرز و بدون محدودیت در طول در محل پروژه می باشد. لذا با توجه به اتصال پانل های ایستادرز بر روی پایه های نگهدارنده که امکان حرکت در اثر انبساط و انقباض ناشی از تغییر دما را می دهد و همچنین با توجه به عدم اورلپ طولی (که یک نقطه ضعف محسوب می شود)، اطمینان بالا و صد درصدی برای آب بندی سقف را به ما می دهد. 

  • قابلیت تولید بدون محدودیت در طول

یکی از مهمترین مزایای سیستم ایستادرز ، امکان حمل دستگاه تولید و رولفرمینگ لایه نهایی آلومینیومی به محل پروژه می باشد. این مسئله این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم پانل آلومینیومی ایستادرز را به طول دلخواه و مورد نیاز پروژه به صورت نامحدود در محل پروژه تولید و نصب نماییم. با قابلیت تولید پانل آلومینیومی در محل پروژه دیگر اورلپ طولی نخواهیم داشت و نقطه ضعف ناشی از این مسئله در سقف های ایستادرز به طور کلی وجود نخواهد داشت.که این موضوع در خصوص سقف سوله ها و سقف استخر ها بسیار حائز اهمیت می باشد

  • دوام و طول عمر

سقف های آلومینیومی ایستادرز عموماً "سقف های مادام العمر" نامیده می شوند. در واقع استفاده از سقف های ایستادرز یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت است که می تواند برای سالیان زیادی استفاده شود بدون آنکه نیاز به تعمیر و نگهداری سالیانه داشته باشد. این مسئله در طولانی مدت و در زمان بهره برداری باعث صرفه جویی زیادی درهزینه خواهد شد. که این موضوع در سقف قوسی که مرمت ساده ای ندارد بسیار قابل توجه می باشذ

همچنین با توجه به مقاومت بالای پوشش سقف کالزیپ در برابر عوامل جوی (باد و باران و ...)، پوششی مطمئن با طول عمر بالا را تضمین می نماید. و شما یک سقف عایق حرارتی ، عایق رطوبتی و همچنین عایق صوتی در اختیار خواهید داشت.

  • قابلیت فرم دهی جهت پوشش انواع اشکال هندسی (استوانه، مخروط، کروی و ...):

پوشش لایه نهایی سقف کالزیپ قابلیت فرم دهی به انواع اشکال هندسی از جمله تک قوسی (بخشی از استوانه)، دوقوسی (کروی)، S-curved (قوس محدب و مقعر)، مخروطی (پوشش با ورق با عرض متغیر) و ...  را دارد. با این قابلیت بسیار مهم، با استفاده از سیستم کلزیپ، دست معماران عزیز برای پیاده کردن طرح های پیچیده و خاص باز می باشد و به راحتی می توانند انواع  طرح های پیچیده و معماری های خاص را به واقعیت تبدیل کنند.

برای تولید ورق کرو شده می توان با استفاده از دستگاه کروینگ سیستم ایستادرز، شعاع مورد نظر را به دستگاه بدهیم و پانل تولید شده را داخل دستگاه کروینگ برای تولید با کرو مورد نظر قرار دهیم.

برای سقف های با فرم کروی، گنبدی و مخروطی نیاز به تولید ورق با عرض متغیر (کونیک) می باشد. در اینصورت پس از تولید پانل مطابق با اندازه های مورد نیاز (با استفاده از دستگاه رولفرمینگ مخصوص تولید ورق کونیک)، در صورت نیاز به کرو، پانل مربوطه با استفاده از دستگاه کروینگ، کرو خواهد شد.
  • زیبایی

پوشش های کلزیپ ظاهر سازه های شما را دگرگون می کند و جذابیت های طرح های معماری را بیشتر می کند. پوشش ایستادرز نوعی پوشش مدرن با خطوط منظم است که با توجه به عدم استفاده از پیچ و پرچ بر روی سقف زیبایی آن را دوچندان می کند.

اگر طرح معماری پروژه تان خاص و منحصر به فرد است، به سقفی نیاز دارید که با آن طرح مطابقت داشته باشد.

  • مقاوم در برابر خوردگی

با توجه به آنکه پوسته نهایی سیستم ایستادرز کلزیپ از جنس آلومینیوم می باشد و با توجه به انکه آلومینیوم ماهیتاً فلزی است که در برابر خورندگی مقاوم است، در نتیجه انتخاب مناسبی برای مناطق با رطوبت بالا می باشد. همچنین لازم به ذکر است با توجه به عدم وجود پیچ و پرچ بر روی سقف های کلزیپ و یکپارچگی آلومینیوم در لایه نهایی، سقف ایستادرز مقاومت بالایی در برابر خورندگی دارد.

ادامه مزایای این سقف ها را در مقاله بعد با هم مطالعه خواهیم نمود با ما همراه باشید

Call Now Button